O zi pentru femei fericite, din perspectiva unei femei puternice - Luisa Neag, autoarea blogului Putere de Femeie




1966746_638964289489963_1992396143_n
S-au înscris 100 de femei, fiecare şi-a ales workshopul pe care l-a considerat interesant.
Pe superbele femei de la asociaţia Venus abia acum le descopăr cu adevărat. Pe unele le ştiam de mult, de altele auzisem câte ceva iar pe câteva de-abia le-am cunoscut. Sunt femei puternice, cu multe calităţi şi cu intenţii extraordinare pentru care fac toate eforturile.
Uite ce scrie pe site-ul lor la “Despre noi”:
Să fii fericită. Se poate.
Să fii frumoasă interior și exterior. Se poate.
Să iubești și să fii iubită. Se poate.
Să ai o relație de cuplu care să te incânte. Se poate.
Să găsești echilibrul interior și exterior. Se poate.
Să manifești feminitatea în mod armonios. Se poate.
Să-ți transformi viața și să transformi Universul din jurul tău. Se poate.
Toate acestea şi multe altele sunt scopurile lor minunate pentru care au înfiinţat asociaţa. Aşa că vă daţi seama cât de mult m-am bucurat atunci când m-au sunat şi m-au întrebat dacă vreau să fac parte din echipa lor.
1011276_638964236156635_945194370_n
Dimineaţă au învăţat Surya Namaskar – Salutul Soarelui – cu Carmen Stoian.
Sâmbătă, worshopurile s-au ţinut lanţ, şi deşi ar fi trebuit să dureze fiecare doar câte 50 de minute, am mai depăşit uneori… Dimineaţă fetele au dansat cu Anamaria Bădilă, au făcut yoga cu Carmen Stoian şi au învăţat cum să-şi gestioneze emoţiile cu Aniela Sîrcu. Aş fi vrut să vin şi eu, dar mai aveam de lucru la ce aveam de vorbit – ştiţi cum e, nu te poţi abţine până în ultima clipă.
Când am ajuns, erau în pauză. Deja se crease atmosfera de intimitate care apare atunci când mai multe femei se împrietenesc şi se susţin. Exista o aşteptare şi o dorinţă de a afla mai multe din partea celor care aleseseră să rămână cu noi, deşi afară era o zi splendidă.
Am vorbit despre sursele puterii feminine – aşa cum am promis. Mi-am dat seama că n-am cum să le dezvolt pe toate cele la care mă gândisem, dar aş fi vrut să pomenesc măcar vreo trei: puterea sexuală feminină, puterea de a convinge (care ţine de inteligenţa emoţională şi intuiţie) şi puterea iubirii care transformă.
IMG_8003
Fac ce fac şi tot la catedră ajung :)
N-am apucat să vorbesc decât despre prima – puterea sexuală a femeii. Această energie misterioasă care aduce farmecul femeii, care conţine atât ceea ce se cheamă sex appeal cât şi pofta de viaţă. Am spus că femeia, prin natura ei înmagazinează şi tranzitează această energie, am încercat să arăt cum şi de ce îi este specifică.
Am primit şi câteva întrebări valoroase din public, care m-au ajutat să clarific şi mai mult ideile. Spre exemplu, o fată a întrebat ce este sublimarea energiei sexuale. Am spus că este procesul prin care energia sexuală se poate transforma în alte tipuri superioare de energie, dar n-am apucat să dezvolt prea mult cum anume se face asta.
Altcineva m-a întrebat cum e cu descărcarea feminină – şi la fel. O problemă, cum se spune, complexă şi plină de aspecte :) . Am vorbit un pic despre ejacularea feminină şi am explicat că femeile care au orgasm exploziv – adică cele care nu mai au chef să continue să facă dragoste după orgasm, care nu suportă să mai fie atinse ş.a.m.d. – probabil că sunt prea ataşate de plăcerea strict fizică.
Pentru că orgasmul feminin, prin natura lui, este mult mai cuprinzător decât cel masculin, limitat doar la zona sexuală (mă refer la orgasmul cu descărcare). Orgasmul feminin te transportă într-o mare de senzaţii, în care te topeşti şi renaşti. Te umple de energie, nu te seacă. Şi bărbaţii pot avea asemenea senzaţii, cu condiţia să înveţe să separe orgasmul de ejaculare.
1549255_638964239489968_501659701_n
Se pare că am spus şi nişte chestii mai delicate, se citeşte pe feţele lor.
În fine, n-am avut timp să vorbesc despre altceva. Însă în săptămânile care urmează, voi mai avea două module, fiecare a câte 3 ore, în care o să am timp să pomenesc despre toate sursele de putere pe care le-am descoperit, şi voi avea ocazia să fac şi nişte exerciţii simple, prin care aceste izvoare de putere pot fi conştientizate şi accesate mai uşor.
Primul va fi  miercuri pe 26 martie pe seară – încă nu ştiu să vă spun locaţia, pentru că va fi în funcţie de câte femei se înscriu – mai multe amănunte vor apărea pe venus.org.ro. Vă ţin la curent.
Dar să revenim la ziua de sâmbătă. După mine a urmat Alina Dospinescu, psiholog cu experienţă şi cu o sensibilitate aparte. Genul de femeie a cărei putere stă în delicateţe, cu poveşti de viaţă care te cutremură şi te fac să crezi în tine, care ştie cum să-ţi trezească sufletul prin cuvinte simple. La sfârşit, fetele au aplaudat-o în picioare.
Apoi, Aida. Preşedinta Asociaţiei VenusAida Călin, e psihoterapeut şi o femeie fascinantă, dedicată idealului de a ajuta toate femeile să-şi atingă cel mai înalt potenţial. A lucrat cu multe grupuri de femei şi se vede. Noi, celelalte, vorbisem stând pe scaun, la microfon – ca să ne facem auzite. Aida vorbea în picioare, fără microfon, captivând audienţa.
A vorbit despre fericirea ca problemă de alegere, despre hormoni şi neuroştiinţă, a dat exemple din viaţa ei – extrem de convingătoare. Are darul de a crea acea complicitate feminină care te face să simţi că aparţii unui nucleu de “alese”. Ca şi cum tot ce vrei să faci cu viaţa ta de-acum se poate, ca şi cum tot ce-a fost greu şi urât a ajuns, în sfârşit, la final.
1238829_638964512823274_1125324889_n
La final Aniela (stânga) şi Aida (dreapta) au oferit flori tuturor participantelor.
Apoi a fost Laura Mosor cu afrodiziacele – o femeie de o frumuseţe copleşitoare, şi atât de caldă şi prietenoasă. Pentru Laura nu există umbre, totul este la lumină şi primit cu zâmbetul pe buze. Şi la fel: totul se poate, decât să ne încordăm, mai bine să râdem copios.
Şi apoi, Gabriela Marin. Medic şi psiholog, cunoscând o mulţime de secrete, care ştie cum să salveze o relaţie de la dezastru. Când zici “o femeie puternică” poţi să adaugi poza Gabrielei – şi ai făcut o treabă bună :).
Seara s-a încheiat frumos, cu flori şi îmbrăţişări, cu promisiunea de a ne reîntâlni. Există o mare dorinţă de a comunica, de a învăţa lucruri noi, de a se dezvolta – printre femei. Toate îşi luau notiţe, citeam pe faţa lor atât interesul cât şi părerile diferite, atunci când nu erau de acord cu ce spuneam.
În sistemul nostru de învăţământ nu prea există obiceiul de a-i încuraja pe oameni să aibă propriile opinii. Cu toate tehnicile noi introduse, vechile structuri îşi spun cuvântul. Vine cineva care “ştie”, iar ceilalţi au obligaţia să asculte şi să înveţe. Nu-i întreabă nimeni ce părere au, nu-i învaţă nimeni să-şi argumenteze poziţia, nu-i îndrumă nimeni către a căuta prin propriile puteri.
Aşa că nu e de mirare că începe să se dezvolte un “învăţământ alternativ”, bazat mult pe tehnici de dezvoltare personală, pe căi şi mijloace de a-i învăţa pe oameni să folosească în viaţa practică anumite cunoştinţe acumulate. Un învăţământ care nu mai lasă loc întrebării veşnice: “Bine, şi la ce-mi foloseşte mie chestia asta?”.
În concluzie, a fost foarte frumos. Pentru mine a fost un început minunat, care mi-a arătat că visele au toate şansele să devină realitate cu condiţia să crezi în ele, să munceşti ca să le creşti şi să cauţi mereu. Le mulţumesc încă o dată acestor extraordinare venusiene că m-au primit şi pe mine în echipa lor :).

Cu aceasta oczie, ii multumesc si eu la randul meu Luisei, cu care ma bucur din suflet sa fac echipa, alaturi de minunatele femei-trainer din Asociatia Venus

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cand te simti sexy ?

ESTI FRUMOASA !

ENDOMETRIOZA (boala neiubirii şi a neîmplinirii de sine la femei)