Cel mai bun an de până acum !

A mai trecut un an şi privesc acum în urmă cu recunoştinţă pentru tot ce a însemnat 2012 pentru mine. Încă de la începutul anului, îmi amintesc că îmi propusesem că 2012 să fie cel mai bun an al meu de până atunci. Şi aşa a fost!
Secretul transformării ideilor şi viselor mele în realitate a stat în ore întregi de planificare şi setare a obiectivelor, multă transpiraţie dar şi inspiraţie, vizualizarea rezultatelor dorite chiar şi atunci când simţeam că nimic nu se leagă şi mă pândeau gânduri de renunţare, şi, bineînţeles, perseverenţă, autodisciplina şi CAPACITATEA DE A ACŢIONA, chiar şi atunci când toţi cei din jur îţi spun să nu mai visezi cai verzi pe pereţi.
Dar pot să-ţi spun, drag cititor, cu mâna pe inimă, că am reuşit tot ceea ce mi-am propus la început de an. Poate că unii vor considera obiectivele mele banale sau nesemnificative, însă pentru un om la început de drum, consider că mi-am stabilit nişte obiective juste, realiste şi realizabile. Acesta e un lucru foarte important, pe care mulţi îl uita, îşi setează ţinte mult prea înalte, iar atunci când eşuează se încarcă cu o anumită energie a eşecului şi cel mai adesea, sfârşesc prin a renunţa la visele lor. Succesul se construieşte pas cu pas, şi nu peste noapte. 
Până acum ceva timp, nu am realizat ce forţă magică au cuvintele scrise, sau, mai bine zis dorinţele/obiectivele scrise. Citisem multe cărţi în care se sublinia importanţa obiectivului scris, aşa că, la început de 2012, am stat, am reflectat, şi am dat viaţa dorinţelor mele pe hârtie. În primul rând, exerciţiul acesta al transpunerii gândurilor în cuvinte aşezate pe hârtie te determină să îţi clarifici ce vrei, iar a fi clar şi specific în ceea ce vrei va aduce spre tine rezultatele dorite. Întocmai ca în vorbă aceea: “verba volant, scripta manent”. Gândurile sunt la fel de haotice precum peştii în ocean, se învârt încolo şi încoace, pe când ceea ce este scris rămâne, şi determină un angajament mai puternic din partea noastră. (la fel ca atunci când semnezi actele pentru căsătorie, că tot mă întrebam mereu, de ce mai trebuie să dai şi în scris că îl iubeşti pe subsemnatul...)
Ei bine, zilele trecute, când m-am uitat peste obiectivele SCRISE anul trecut, am remarcat că tot ce mi-am propus am realizat. Am reuşit să fac blogul, (deşi ideea o aveam în cap de mai mult timp, însă mereu amânăm), am reuşit să ţin primele workshopuri, am reuşit să vizitez China (deşi părea imposibil în momentul acela), am reuşit să schimb un job care nu mă împlinea cu unul în care mă regăsesc total, am reuşit să fac cunoscute gândurile şi ideile mele în reviste de largă circulaţie.
Mesajul meu pentru tine este că SE POATE. Nu vreau să-ţi dau o reţetă a succesului, nu vreau să-ţi dau vreun plan complex cu 5 paşi magici prin care ajungi de la vis la realizarea sa. Vreau să-ţi dăruiesc câteva idei, câteva principii, care te pot ajuta să-ţi construieşti singur, după chipul şi asemănarea ta, propria reţetă a succesului.
Poţi începe prin a te sărbători, prin a te recompensa pentru tot ceea ce ai reuşit să faci în anul ce a trecut. E foarte important să te opreşti din când în când din fugă după obiective şi idealuri şi să te recompensezi cumva pentru ceea ce ai realizat până acum. Fă-ţi un inventor al succeselor înregistrate, şi acest lucru te va umple de încredere debordantă în forţele proprii şi îţi va da putere să mergi mai departe. Cumpără-ţi o sticlă bună de vin, sau oferă-ţi un mic răsfăţ, sau de ce nu, o vacanţă de câteva zile în care să te bucuri de tine?
Deşi ai auzit acest lucru de multe ori, insist şi eu: fii recunoscător pentru ceea ce ai déjà. Chiar dacă nu ai ajuns să-ţi împlineşti visul, fii recunoscător pentru faptul că ai un vis. Mulţi oameni nici nu ştiu ce vor de la viaţă! Poţi să găseşti atâtea motive pentru a fi recunoscător: pentru faptul că ai un acoperiş deasupra casei, pentru că ai ce mânca, pentru că ai prieteni, pentru că cineva ţi-a zâmbit pe stradă, pentru că eşti sănătos şi lista poate continua la nesfârşit. Iisus spunea că “celui ce are i se va mai da, iar celui ce nu are i se va lua şi ceea ce are”. Când eram mică şi citeam acest citat, mă gândeam că e oarecum nedrept, dar în cele din urmă am înţeles că se referea la simplul fapt de a fi recunoscători pentru ce avem, căci astfel vom atrage mai multe lucruri bune către noi. Iar dacă nu suntem recunoscători, viaţa ne ia şi ceea ce avem, pentru ca să ne dăm seama de câtă abundenta suntem înconjuraţi.

Diferenţa dintre oamenii care reuşesc să realizeze ceea ce şi-au propus şi cei care nu reuşesc să-şi atingă propriile ţeluri este că primii “îşi programează mental anul” într-un fel sau altul. Prin programare înţeleg tot ceea ce ţine de trasarea priorităţilor, obiectivelor, şi lucrurile practice pe care le putem face pentru a ne atinge visele/obiectivele etc. Aşadar, scrie pe o foaie obiectivele pentru anul ce vine, având grijă ca acestea să fie specifice, măsurabile (ex. Vreau Ca în 3 luni de zile să pot dansa salsa la nivel avansat), abordabile, realiste şi să se încadreze într-o perioadă de timp. “Trebuie să ne definim priorităţile: valorile, năzuinţele şi visele care ne călăuzesc - şi să ne construim viaţa în jurul lor. Nu e suficient să treci prin încă o zi. Trebuie să facem din fiecare zi o rampă pentru a obţine ceea ce ne dorim de la viaţă.” spunea Joanna Smith Bers.

 
  Altfel spus, degeaba visam să obţinem un anume lucru, dacă nu facem ceva practic să şi obţinem acel lucru. NU e nevoie să aşteptăm nu ştiu ce miracol sau nu ştiu ce acţiune măreaţă, secretul consta în paşii mici făcuţi cu regularitate. Spre exemplu, să zicem că vrei să dai burta jos. NU trebuie să te aştepţi să se inventeze un aparat sau o pastilă minune care o să facă să-ţi dispară burta peste noapte. Dar făcând zi de zi 30 de abdomene (dar făcute cu conştiinţă) sunt convinsă că în câteva luni de zile poţi avea un abdomen de vis.
Şi nu în cele din urmă, vizualizează în culorii vii cum vrei să arate viaţa ta. Simte-te ca şi cum ai avea déjà ceea ce îţi doreşti, pune emotie in ceea ce vizualizezi, aceasta este practic secretul materializarii viselor.
De mult timp mi-am dorit să scriu acest articol, însă am aşteptat până în acest moment pentru a vedea pe pielea mea că ceea ce ţi-am spus eu în acest articol funcţionează. Şi cu siguranţă va funcţiona şi pentru tine, atâta timp cât vei ACŢIONA!

Sursa: Kaizen-art 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cand te simti sexy ?

ESTI FRUMOASA !

ENDOMETRIOZA (boala neiubirii şi a neîmplinirii de sine la femei)