Senzualitate si feminitate cosmica in atingeri de culoare

Desen in creion inspirat din poezia "Din parul tau" de Lucian Blaga
In anul 2000 am citit poezia de dragoste "Din parul tau" de Lucian Blaga si am inceput sa-mi imaginez ca sunt eu in locul poetului si vad in parul lung si negru al iubitei universul cu stele, planete, galaxii, nebuloase si alte corpuri ceresti. Pe ea mi-o imaginam bruneta cu un par foarte lung si des si ochii mari si buzele carnoase.
Desenul de mai sus este ultimul dintr-o lunga serie de desene si picturi inspirate din aceasta poezie.
Mai jos este poezia care m-a inspirat

Din părul tău

Intelepciunea unui mag mi-a povestit odata
de-un val prin care nu putem strabate cu privirea,
paienjenis ce-ascunde pretutindeni firea,
de nu vedem nimic din ce-i aievea.
Si-acum, când tu-mi ineci obrajii, ochii
în parul tau,
eu, ametit de valurile-i negre si bogate
visez
ca valul ce preface-n mister
tot largul lumii e urzit
din parul tau --
si strig,
si strig,
si-ntaia oara simt
intreaga vraja ce-a cuprins-o magul în povestea lui



Daca tot le-am amintit o sa trec in revista si celelalte creatii inspirate din aceasta superba poezie.


Pictura inspirata din poezia "Din parul tau" de Lucian Blaga facuta in anul 2000

Aceasta este pictura pe care am facut-o in noiembrie 2000 dupa ce am citit poezia. Aveam doar 14 ani atunci. Am pictat portretul muzei poetului asa cum mi-o imaginam eu, cu stele si planete in parul ei lung si negru, cu ochii mari si buzele carnoase, purtand la gat un colier din aur cu pietre pretioase. Si acum imi amintesc ca aveam aceasta pictura pusa in spatele unui geam in camera mea, la inaltimea ochilor si de fiecare data cand o priveam tresaream toata de emotie imaginandu-mi ca muza mea si a poetului este reala [...]




In 2004 an continuat seria de creatii inspirate din poezia lui Blaga cu un desen in pix si o pictura in ulei pe panza

Autoare: Corina Chirila
Sursa:  http://desene-picturi.blogspot.ro/

**********
Anima

Am descoperit astazi, cautand pe google imagini cu "magia feminitatii", aceste tablouri superbe, pictate de o artista romanca de doar 26 de ani, Corina Chirila...Le-am gasit atat de frumoase si gritoare incat am simtit spontan sa le fac publice:) aici, pe blog. Nu am multe de spus, deoarece imaginile vorbesc de la sine. Surprind aspecte si atribute arhetipale ale Feminitatii, inspira, exalta, ne deschid ochii spre a vedea ce este tainuit in sufletul femeii revelat in dimensiunile sale cosmice...Admirandu-le, imi simt aripile sufletului batand si inaltandu-ma sus, tot mai sus, acolo unde totul este viu, semnificativ, pur, profund, uimitor si magic.Nu sunt de acord cu toate ideile Corinei, cum ar fi spre exemplu aceea ca trupul barbatului nu este la fel de frumos si armonios si artistic precum cel al femeii, insa ca si ea, consider ca este normal ca oamenii sa aiba idei diferite si sa fie diferiti...Veti gasi insa cu siguranta ca sufletul va vibreaza aducandu-si aminte ceva de neexplicat in cuvinte, ceva din adancul sufletului sau al viselor voastre, privind majoritatea picturilor ce "curg" prin ea.

Va las sa va delectati si umpleti sufletul cu esente feminine:
















Tot pe blogul Corinei am gasit si cateva informatii foarte intertesante despre Sppho, poeta mai mult celebra decat cunoscuta, ce a condus "scoala  femeilor" din Insula Lesbos si care, se pare, pe langa faptul ca era o femeie remarcabil de frumoasa, dar si de inteligenta, a fost pe nedrept transformata de catre puritani in simbolul lesbianismului, tocmai pentru ca femeile ce aspirau la cunoastere sau chiar o detineau, au fost considerate in Evul Mediu si nu numai o amenintare si au fost tocmai de aceea denigrate, spre a nu fi exemplu pentru celelalte femei, ce astfel si-ar fi depasit conditia. Spicuiesc cateva fragmente din articolul Corinei:


"Cu ocazia zilei femeii m-am gândit sa reiau tema poetei Sappho si a insulei Lesbos, care dincolo de legendele despre homosexualitatea poetei si a fetelor care veneau la școala acesteia (lucru nesusținut de datele istorice si infirmat de faptul ca poeta a fost măritata si a avut o fetița si avea poezii in care vorbea despre bărbatul iubit comparandu-l pe acesta cu un zeu si toate fetele după ce erau școlite de aceasta paraseau insula pentru a se mărita, Sappho fiind cea care le iniția in arta de a fi femeie si le pregătea pentru casatorie si pentru o viața de familie armonioasa), a fost  in primul rând o insula a femeilor, unul dintre putinele locuri din acea perioada istorica unde femeile aveau dreptul de a trai așa cum vor, de a se gospodari singure si nu erau sub papucul barbatilor, cum se întâmpla in alte parți unde acestea nu aveau dreptul de a participa la activitățile comunitatii si părerea lor nu conta deloc, toate deciziile importante fiind luate de barbati. In multe societati femeia nu avea niciun drept fiind tratata ca un animal si folosita doar pentru a naște si a creste copii. Multe femei erau casatorite cu forța cu barbati pe care nu-i iubeau si nu aveau dreptul de a decide nici măcar in ceea ce privește propria viața.
Deși doua cuvinte care definesc homosexualitatea feminina provin de la Sappho si insula ei se pare ca aceasta ar fi putut fi cel mult bisexuala având in vedere faptul ca a fost căsătorita cu un bărbat cu care a avut si o fetița, Cleis, a scris si poezii de dragoste referitoare la bărbatul pe care il compara cu zeul Ares si la un băiat care i-a furat inima (in Imn pentru Afrodita) si se pare ca s-a sinucis tot din cauza unui bărbat de care era îndrăgostita dar el nu o iubea.[...]"

" Sappho le iubea pe fetele de pe insula dar probabil ca nu era o iubire sexuala. Ea le invata pe fete si pe femei sa fie unite, sa nu se urasca intre ele (lucru care contribuie si el la statutul inferior al femeii), sa se sustina una pe alta si sa pretuiasca tot ce e feminin, nu sa-si calce feminitatea in picioare in acest fel acceptand sa fie umilite si calcate in picioare.
Sappho a fost o artista care a susținut fetele talentate in munca lor de creatie si le-a ajutat sa-si exprime sentimentele prin poezie, muzica dans si alte forme de arta. Sappho a promovat valorile feminine si a ajutat tinerele fete sa-si dezvolte simtul estetic si multe alte calitati feminine si sa se pună in valoare in felul acesta.  Sappho iubea frumusețea si armonia.
Opera ei si a altor fete de pe insula a fost distrusa in mare măsura din cauza misoginismului[...]"

"Sa nu uitam ca adepții religiilor abrahamice (creștinii si musulmanii) au fost cei care au ars biblioteca din Alexandria si au omorât-o pe Hypatia, o alta femeie geniala care se ocupa cu matematicile superioare si astronomia. "


"Cine stie cate opere de arta create de femei au fost fie distruse, fie luate de diverși barbati care le-au trecut pe numele lor."

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cand te simti sexy ?

ESTI FRUMOASA !

ENDOMETRIOZA (boala neiubirii şi a neîmplinirii de sine la femei)