Cum " a darui" iti poate schimba viata


Tu ce ai face daca lumea ta s-ar destrama?
La o luna de la data casatoriei, Cami Walker, 32 ani, a fost diagnosticata cu scleroza multipla. Foarte curand nu si-a mai putut folosi mainile, apoi vederea unui ochi. Simtindu-se deprimata si gandindu-se la sinucidere, Cami a cerut ajutorul unei prietene, pentru sustinere. Dar a primit o reteta neobisnuita: “Inceteaza sa te gandesti la tine si incepe sa oferi 29 de daruri in 29 de zile”
**************************************


TTD = The Today Show
CW = Cami Walker


- TTD:  Cami Walker – autoarea cartii “29 de daruri – Cum o luna de daruire iti poate schimba viata”. Cami – buna dimineata!
- CW: Multumesc.
- TTD: Cand ti-am citit povestea, am gasit-o de necrezut in mare parte, fiindca nu pare plauzibila. Prin oferirea de daruri iti poti schimba viata. Si nu doar psihologic, ci si fizic. Vreau sa revin la 2006, cand ai fost diagnosticata cu MS (scleroza multipla). Cum spuneai, o tanara de 32 de ani, proaspat casatorita. Cat de repede a avut boala un impact asupra ta?
- CW: Boala mea a progresat foarte rapid, de fapt. Dupa doi ani de la diagnosticare imi era greu sa merg, casnicia imi era foarte tensionata, pentru ca sotul meu ma ingrijea tot timpul. Si aveam dureri mari. Mai mari decat majoritatea bolnavilor de MS. Deci lucrurile nu stateau bine. Eram profund in depresie.
- TTD: Intr-un astfel de moment ai sunat o prietena. Cautand compasiune, ai gasit cu totul altceva. Spune-mi despre ce ati vorbit.
- CW: Ei bine, ea este de fapt un sfatuitor spiritual pentru mine, deci nu doar prietena.
- TTD: Numele ei este Imboli Crioso.
- CW: Imboli, Crioso, da. Si cu siguranta nu m-as fi asteptat ca ea sa… Sunasem sa-mi plang de mila. Dar ea m-a intrerupt si mi-a spus: “Trebuie sa incetezi sa te concentrezi pe problema. Dai prea multa energie si atentie acestei boli. Tu o hranesti, practic”.. Si mi-a spus: “Am o reteta pentru tine”. Imi mai daduse multe retete de-a lungul anilor, erau intotdeauna foarte ciudate.
- TTD: Dar aceasta presupunea 29 de daruri in 29 de zile! Care a fost prima ta reactie cand ti-a spus asta?
- CW: M-am gandit ca e simpla nebunie! Eu deabia puteam cobori din pat in majoritatea zilelor! Cum ar putea sa ma faca sa ma simt mai bine daruirea unui rest de bani sau donarea unor haine folosite?
- TTD: Si totusi, ai inceput s-o faci si ai inceput sa vezi schimbari!


 
- CW: Da, asa e. Ce cred ca s-a intamplat: am trait o mare modificare psihica. Care a ridicat calitatea gandurilor mele. Si am inceput sa ma concentrez… In fiecare zi, cand ma trezeam, eram emotionata de ce oportunitati am de a oferi. Si am inceput sa ma concentrez pe lucrurile de care eram capabila in fiecare zi, in locul limitarilor mele, cauzate de MS.
- TTD: Si este vorba despre daruri simple, in majoritatea lor. Unul era sa gatesti cina pentru sotul tau – ceva ce nu putusei sa faci in ultima vreme. Sau sa duci o carte unui prieten.
- CW: Da. Toate – lucruri foarte mici. I-am dat un servetel unei prietene intr-o zi, pentru ca era trista. Tocmai isi pierduse mama din cauza unor complicatii ale MS.
- TTD: In carte vorbesti despre faptul ca dupa 14 zile de oferit daruri, nu mai foloseai cadrul!
- CW: Da, de fapt am observat ca nu-l mai foloseam abia dupa 2 zile! Dupa 2 zile am realizat ca mersesem fara el!
- TTD: Si tu crezi sincer ca asta are legatura cu actul de a oferi.
- CW: Chiar cred ca este datorita modificarii energiei mele si gandurilor mele. Cred ca arata puterea pe care gandurile noastre o au. Si cum gandirea negativa si cea pozitiva au un impact direct asupra sanatatii noastre mentale si fizice.
- TTD: Si ai dus aceasta provocare online. Primind o multime de reactii. Aproximativ 5000 de oameni din 32 de tari…
- CW: 38 de tari!
- TTD: …din 38 de tari, se ofera acum pe ei insisi!
- CW: Da!
- TTD: Si tu? Continui sa daruiesti zilnic?
- CW: Da, ofer un dar in fiecare zi, pentru ca ma mentine intr-un loc bun, pozitiv, concentrata pe ce am de oferit lumii. Imi da un scop.


 
- TTD: Si care e starea MS la tine?
- CW: Ultimele 3 scanari au aratat ca boala nu a mai progresat. Singurul lucru care s-a schimbat este daruirea. Nu am schimbat nici medicatia, nimic altceva. Merg aproape normal, in aproape fiecare zi, ma simt bine, am un nivel bun de energie, pot munci 2-3 ore pe zi, am scris o carte…
- TTD: Este o reteta puternica! Stiu ca unul dintre lucrurile pe care le poti face este sa oferi flori oamenilor. Asta este puterea florilor. Din partea emisiunii, pentru tine…
- CW: Le voi oferi oamenilor de afara.
- TTD: Cami Walker, iti multumim.
- CW: Am si eu un cadou pentru tine.
- TTD: Multumesc mult. Deja imi place! Cartea se numeste “29 de daruri”. Cami Walker, iti multumim mult.
- CW: Si eu va multumesc!
- TTD: Si sanatate!  


Traducere de Cristina Ivan

********************************************************
Fericirea este intelepciunea de a te bucura de tot ceea ce iti daruieste Dumnezeu!

Anima 

Comentarii

  1. Ce lectie extraordinara de viata! Ma intreb daca in fiecare dintre noi exista asemenea forta...
    Iar despre fericire, adevar grait-ai, iti trebuie intelepciune pentru a te bucura de darurile primite, intelepciune pe care nu multi o au, daca judeci dupa felul in care se plang la cea mai mica provocare a vietii.
    Pana la urma fericirea e o arta, careia majoritatea nu ii intelege frumusetea si simplitatea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fiecare poarta in suflet fericirea lui... Suntem atat de fericiti pe cat ne ingaduim sa fim. Nu exista limita, doar noi ne-o fixam singuri. Fericirea e doar un episod trecator in marea drama a durerii. Cand o usa a fericirii se inchide, o alta se deschide.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am trecut prin 2 despresii profunde in perioada 2003-2004. In anul 2009 cand deja eram revenita, inca nu intelesesem cauza problemei mele emotionale. Intr-o zi am citit intr-o carte ca un suflet devine deprimat in momentul in care PIERDE legatura cu Dumnezeu. Asa a si fost. VINDECAREA ranii mele sufletesti NU ar fi fost posibila fara sa ma adap din izvorul iubirii divine si fara sa fi daruit in continuare si celor din jur. In clipa in care am inceput sa ofer zambet, speranta fostilor mei elevi sau parintilor si prietenilor un gand bun, o vizita calda sau in scris cateva randuri de suflet, NU as fi putut sa ma vindec atat de repede. Iubirea este un izvor tamaduitor, confirm acest lucru prin viata mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dumnezeu ne-a daruit iubirea si noi avem puterea de a reusi in tot ce facem.Iubirea ne face mai buni, darnici si impliniti ca oameni.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit ca trupul se imbolnaveste ca urmare a imbolnavirii sufletului...Poate ca intr-adevar ne agravam bolile(si fizice si spirituale), concentrandu-ne asupra lor si nu asupra lucrurilor frumoase din viata noastra!

    RăspundețiȘtergere
  6. ciudat, tocmai zilele acestea constatam ca, cu cat ma concentrez mai mult asupra a ceea ce primesc cu atat imi merge mai prost si cu cat ma concentrez mai mult asupra a ceea ce pot sa ofer toate piedicile par sa se ... dezlege! mi-a fost f. clar ca trebuie sa daruiesc ca sa primesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foate bun articolul,asa este ! nu merita sa alimentam raul din noi,mai bine incercam sa-l indepartam prin gandire pozitiva...prin fapte care ne aduc zambetul pe fata.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Primesc cu drag toate comentariile si intrebarile voastre.

Postări populare de pe acest blog

Cand te simti sexy ?

ESTI FRUMOASA !

ENDOMETRIOZA (boala neiubirii şi a neîmplinirii de sine la femei)