Ce am invatat despre corp si frumusete


E o avalansa de imagini in jurul nostru! Standardele de frumusete sunt intangibile in lumea reala si, mai degraba, un joc al aparentelor usor de manipulat, odata cu evolutia tehnologica de azi. Femeile se afla sub o presiune imensa, cautand mereu perfectiunea imaginii, intr-o lume patriarhala care ne spune “cat de important este sa ne identificam cu corpurile noastre”.

1. Nu stim sa ne iubim, de fapt! Dar putem sa invatam…

Mult timp, imi era atat de teama sa ma vad in fotografii, aveam o perceptie extrem de distorsionata cu privire la exteriorul meu si de multe ori m-am simtit trista si dezamagita, pentru ca mai apoi, privind aceeasi poza, peste o vreme, cand nu ma mai identificam cu acel moment, sa imi fie chiar drag de persoana din imagine, fara sa o mai asociez neaparat, cu mine.
Constientizand acest lucru, mi-am dat seama ca nu aspectul fizic era de fapt problema, ci faptul ca nu stiam sa ma iubesc si sa ma apreciez exact asa cum sunt. Acum imi pun intrebarea: “Daca as fi o alta persoana, mi-ar placea sa ma port si sa gandesc despre acea persoana asa cum procedez cu mine?”Raspunsul este intotdeauna “NU”, pentru ca vreau binele oricui si in plus, incerc sa vad tot ce e mai frumos in oameni. De ce sa nu facem acest lucru si cu noi insine?
Toate avem dreptul sa fim fericite si sa ne simtim frumoase!

2. Suntem corp, minte, suflet si spirit, iar acest ansamblu care compune “Omul” este cu adevarat un miracol!

Ar trebui sa refuzam aceste proiectii false pe care le vedem in reclamele de pe strada, pe internet sau la televizor, unde femeile in mod special, sunt transformate in simple obiecte cu functie estetica.
Iar presiunea de a arata intr-un anume fel este atat de mare, incat provoaca multa suferinta si nedreptate. Toate avem dreptul sa fim fericite si sa ne simtim frumoase SI DEMNE DE A FI IUBITE! Nu as mai vrea sa vad nicio femeie ca sufera din cauza aspectului fizic. Este nedrept, dar putem sa activam acea forta in interiorul nostru care sa manifeste adevarul fiintelor noastre depline si nu ceea ce vor altii sa exprimam.

3. Suntem fiinte complexe si aspectul fizic este o suma de fractiuni de secunda ale expresivitatii corpurilor noastre

Si toate aceste expresii pe care le manifestam prin intermediul corpului compun o identitate fizica care, la randul sau este un semn al lumii noastre interioare. De aceea ar fi absurd sa ne identificam doar cu imaginile si pozele surprinse intr-un anume unghi sau cu o anume luminozitate si sa cautam obsesiv acea expresivitate care din punctul nostru de vedere ar fi ideala.
Corpul exprima anumite stari, inmagazineaza evenimente petrecute in viata, idei, preocuparile si pasiunile noastre, exprima preferintele noastre alimentare si intensitatea cu care traim. Si nu-i asa ca e frumos?

4. Frumusetea este mai degraba O STARE decat o expresie fizica

Nicio haina, niciun make-up elaborat, nimic nu se compara cu starea de spirit care te cuprinde uneori si care iti da asa o senzatie si asa te face sa radiezi din fiecare celula si cu toata inima, incat zambetul tau este irezistibil pentru oricine!

Am observant si ca varsta este cu adevarat o stare de spirit si nu e niciodata prea tarziu sa facem lucrurile pe care ni le-am dorit. Daca iti permiti sa ai o minte tanara, nu pui bariere creativitatii care se manifesta prin tine.

5. Nu exista in lumea asta niciun corp identic

…chiar daca toate reclamele, toate imaginile photoshopate de pe Facebook par a prezenta fiinite “perfecte” trase la indigo.
Practic de 6 ani dansul contemporan si alte tipuri de dans, ceea ce a creat o apropiere speciala fata de zeci, poate sute de oameni pe care i-am intalnit in ateliere, cursuri si workshopuri.
Intr-o lume cu dansatori, prejudecata este aceea ca majoritatea ar trebui poate, sa arate “perfect” – acel corp lucrat si studiat de dansator. Dar nu e deloc asa! Corpurile oamenilor sunt atat de diferite. Niciodata nu am atins, imbratisat, simtit doua corpuri asemenea: pielea, consistenta trupului, musculatura, forma degetelor, atingerea parului, ochii, asprimea sau moliciunea mainilor, modul cum e dispus tesutul adipos… N-am intalnit niciodata corpuri care macar sa se asemene! Suntem unici, suntem speciali, autentici, emotionali, sensibili, senzoriali si ce sarbatoare ar trebui sa fie aceasta!
Bucurati-va de corpurile voastre.

6. Nu poti spune despre oamenii buni ca sunt urati

Sunt luminosi, sunt magnetici, sunt autentici si naturali. Oamenii pozitivi exprima de fapt, adevarata frumusete. Zambetele lor cuprind toate frumusetile lumii si ei sunt aceia care ne ajuta sa descoperim optimismul si increderea.
Am vazut insa si oameni care mi-au parut urati, dar cu siguranta nu sinele lor era urat, ci egoismul si rautatea care le pusese stapanire pe trup si pe chip!...

7. Este foarte important sa iti constientizezi corpul

Modul cum mergi de exemplu: pasesti cu capul sus sau plecat? Este incredibila schimbarea de dinamica din noi insine pe care poate sa o provoace acest mic aspect legat de postura si conduita mersului. Sa mergi ferm si cu capul ridicat iti da curaj si incredere de sine. Iata adevarata frumusete!


8. Hainele sunt o poveste despre noi si un mod de a ne bucura de viata si de trupurile noastre


Stilul vestimentar este de fapt o poveste despre noi insine, despre lumea noastra interioara, despre emotiile noastre. Am vazut persoane imbracate in haine interesante, cumparate poate de la second-hand, care aratau exceptional si persoane imbracate scump, “dupa ultima moda” care aratu precum niste manechine de plastic… pentru ca acele haine nu transmiteau nimic altceva decat dorinta de a iesi in evidenta si a epata.
Pentru mine, hainele sunt si un mod prin care ma bucur de fiecare zi. Inifinitatea de posibilitati si de culori prin care pot fi purtate hainele vorbeste de fapt despre infinitatea de posibilitati si oportunitati care pot aparea in jur. Daca stim acest lucru, putem de multe ori sa ne influentam starea de bine, purtand anumite culori si stiluri care ne fac sa ne simtim super, ni se potrivesc si scot in evidenta frumusetea trupului.


9. Mediul inconjurator ne influenteaza aspectul fizic

Ati observant si voi ca in locuri frumoase ne simtim si noi mai frumosi? Cred ca este de fapt vorba despre o comunicare neconstientizata intre universul exterior si cel interior.
In Bucuresti de exemplu, arhitectura gri, predominanta a orasului si agitatia, nu ne sunt de multe ori de ajutor in aceasta privinta, dar te poti bucura si de multe locuri foarte frumoase si speciale aici.
Cand mi-am dat seama de acest lucru, am inceput sa frecventez localuri cu un design interior interesant, stradute magice, am inceput sa observ stilurile arhitecturale brancoveneasc si modernist pe care le poti intalni in centru.
Totusi, cea mai intensa senzatie pe care o am in legatura cu liantul ce se produce intre frumusetea spiritului si a corpului si spatiul ambient, o simt in Florenta (poate cel mai frumos oras al Europei).
Asa incat, poate fi si acesta un secret. Sa mergem in locuri magnifice, ca sa ne simtim si sa fim magnifice! :)

10. Si nu in ultimul rand, SPORTUL si Dansul sunt o sarbatoare pentru corpurile noastre!

Stiu ca traim vieti extrem de alerte, cu atat de multe provocari intr-o singura zi, dar asta nu ar trebui sa ne opreasca sa oferim corpurilor, intregilor noastre fiinite, bucuria de a se simti, din cand in cand bine: sportul, dansul, plimbarile, jocul cu cei mici, mersul pe jos intre statiile de autobuz, urcatul treptelor, mersul la patinoar sau la piscina, 10-20 de abdomene intr-o zi, etc. Toate acestea sunt realmente o sarbatoare in tot corpul. Eu simt ca toate celulele mele ar da un party de fericire cand am timp sa dansez sau sa merg la o sala de sport. :)
“Traim intr-o tara cu mari sportivi, din pacate, nu prea avem cultura sportului la nivel general”, spunea o prietena, mi-a placut mult si ii dau dreptate!
Simtiti-va frumoase si bucurati-va de viata!
Autoare: Julia S.
Sursa: garbo.ro


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cand te simti sexy ?

ESTI FRUMOASA !

ENDOMETRIOZA (boala neiubirii şi a neîmplinirii de sine la femei)